Ιστοσελίδα, η νέα τάξη πραγμάτων. Σκεφτείτε πως θα φροντίζατε να είναι όμορφο, προσεγμένο και εύχρηστο το μαγαζί σας ή το γραφείο σας. Έτσι ακριβώς είναι αναγκαίο να φροντίσετε την ιστοσελίδα σας, δηλαδή, την online παρουσία σας. Μόνο τότε θα ενδιαφερθούν οι χρήστες να πλοηγηθούν στην ιστοσελίδα σας. 1. Ελέγξτε τη ταχύτητα της ιστοσελίδας […]
Ιστοσελίδα, η νέα τάξη πραγμάτων.
Σκεφτείτε πως θα φροντίζατε να είναι όμορφο, προσεγμένο και εύχρηστο το μαγαζί σας ή το γραφείο σας. Έτσι ακριβώς είναι αναγκαίο να φροντίσετε την ιστοσελίδα σας, δηλαδή, την online παρουσία σας. Μόνο τότε θα ενδιαφερθούν οι χρήστες να πλοηγηθούν στην ιστοσελίδα σας.
1. Ελέγξτε τη ταχύτητα της ιστοσελίδας σας.
Θα πρέπει να έχετε την πιο ανταγωνιστική εμπειρία χρήστη. Τι σημαίνει αυτό;
Όσο περισσότερο καθυστερεί μια σελίδα να φορτώσει, τόσο περισσότερο αυξάνεται η πιθανότητα εγκατάλειψής της από το χρήστη. Σύμφωνα με έρευνα της Amazon για κάθε δευτερόλεπτο που καθυστερεί μια σελίδα, υπάρχουν οι εξής συνέπειες:
- μείωση 11% στις σελίδες προβολής
- μείωση 16% στην ικανοποίηση των πελατών από την συνολική εικόνα
- μείωση 7% στην ολοκλήρωση αγοράς
Τα στοιχεία μιας άλλης έρευνας δείχνουν πως:
- 47% των χρηστών έχει την πεποίθηση ότι μια ιστοσελίδα θα φορτώσει σε 2 δευτερόλεπτα ή λιγότερο
- 40% των χρηστών φεύγει από μια σελίδα, αν αυτή καθυστερήσει περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα
- 48% των χρηστών που πραγματοποιεί online αγορές, εγκατέλειψε μια αγορά, επειδή η ιστοσελίδα αργούσε.
Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, πόσο σημαντική είναι η ταχύτητα της ιστοσελίδας σας όχι μόνο για τους χρήστες, αλλά και για την ίδια τη Google, που δίνει προβάδισμα στις ιστοσελίδες που φροντίζουν για τη θετική εμπειρία του χρήστη.
2. Συμβατότητα με κινητά και tablet.
Αυτή τη στιγμή οι μικρές συσκευές καταλαμβάνουν το 75% της online πλοήγησης συγκριτικά με τους υπολογιστές σε κομμάτι περιεχομένου και προϊόντων. Θα επανέλθουμε εδώ στην θετική εμπειρία χρήστη που δημιουργείται μέσω μιας βολικής πλοήγησης. Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να διαβάζουν εύκολα τις πληροφορίες χωρίς να χρειάζεται να ψάχνουν και να ζουμάρουν την οθόνη. Δημιουργήστε περιεχόμενο προσαρμοσμένο για κινητά ώστε η πλοήγηση και η αναγνωσιμότητα να είναι άνετες. Το responsive design δίνει τη δυνατότητα στην ιστοσελίδα να προσαρμόζεται σε κάθε συσκευή.
3. Σωστή δομή της ιστοσελίδας.
Φανταστείτε πώς θα τοποθετούσατε τα προϊόντα στο φυσικό σας κατάστημα ώστε να βρει ο πελάτης αυτό που ψάχνει όσο το δυνατόν πιο εύκολα. Έτσι ακριβώς πρέπει να βοηθήσετε το χρήστη να βρει στην ιστοσελίδα σας αυτό που ψάχνει. Η αρχική σελίδα είναι πολύ σημαντική και δεν θα πρέπει να έχει φορτωμένο πολύ περιεχόμενο. Μέσω της αρχικής σελίδας πρέπει να δίνουμε στο χρήστη τις πιο σημαντικές πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν για αυτό το οποίο αναζητεί. Έπειτα με ένα καλό και απλό μενού θα πρέπει να τον κατευθύνουμε σε αυτό που τελικά ψάχνει. Αν η ιστοσελίδα σας περιέχει μεγάλο όγκο πληροφοριών βοηθήστε το χρήστη στην αναζήτηση του, προσθέτοντας στο μενού την “αναζήτηση”. Έτσι θα αυξήσετε την ικανοποίησή του μέσω της διευκόλυνσης που του προσφέρατε. Άμα βάλετε και τα κατάλληλα φίλτρα αναζήτησης θα σας αγαπήσει!
4. Ποιοτικό περιεχόμενο.
Συμπεριλάβετε στην ιστοσελίδας σας ποιοτικό περιεχόμενο. Γράψτε αυτά που ενδιαφέρουν το κοινό σας να δει. Αναρωτηθείτε ποιο είναι το κοινό σας, ποια είναι τα ενδιαφέροντά του, πόσο χρονών είναι. Απαντήστε του στα ερωτήματα που έχει σχετικά με αυτό που ψάχνει. Δώστε του τροφή για σκέψη, κάντε τον να ενθουσιαστεί με το νέο περιεχόμενο που μόλις είδε. Σε αυτό θα βοηθήσει η μοναδικότητα του περιεχομένου σας. Εμπλουτίστε το με ενδιαφέρουσες εικόνες και βίντεο αντίστοιχα με το θέμα που τον ενδιαφέρει και αναζητεί. Έτσι βοηθάτε και την Google να καταλάβει ότι είστε σημαντικοί για το κοινό, δίνοντας σας προβάδισμα στις μηχανές αναζήτησης.
5. Εξωτερικοί και εσωτερικοί σύνδεσμοι.
Δημιουργήστε εξωτερικούς συνδέσμους που να οδηγούν στην ιστοσελίδα σας. Οι σύνδεσμοι αυτοί βρίσκονται σε άλλες ιστοσελίδες και σε σελίδες social media. Αυτό μπορεί να είναι κατάλογοι, άρθρα συνεργατών σας, δημοσιεύσεις στα social media.
Δημιουργήστε εσωτερικούς συνδέσμους εντός της ιστοσελίδας σας. Όταν δημοσιεύετε περιεχόμενο ελέγξτε αν μπορείτε να συμπεριλάβετε συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλα άρθρα που έχετε ήδη δημοσιεύσει ή σε άλλες σελίδες εντός της ιστοσελίδας σας.
Έτσι θα δημιουργήσετε μια καλύτερη εμπειρία στο χρήστη και θα βοηθήσετε το SEO της ιστοσελίδας σας και κατ’επέκταση τις μηχανές αναζήτησης.