fbpx

Είναι σημαντική ή όχι η δημιουργία εμπιστοσύνης με πελάτες;

Στο σύγχρονο κόσμο της ανοιχτής αγοράς,της πληθώρας επιλογών και του τέλειου ανταγωνισμού,φαντάζει όνειρο η απόλυτη πιστότητα των πελατών όπως επίσης είναι και μεγάλη πρόκληση για το σύνολο των marketers.Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί μερικοί πελάτες αλλάζουν προμηθευτές και συνεργάτες σε μία νύχτα; ‘Ή πώς κάποιες εταιρείες διατηρούν ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες που διαρκούν για δεκαετίες; Και οι δύο αυτές περιπτώσεις μας δείχνουν με εμφανέστατο τρόπο ότι σίγουρα υπάρχουν ορισμένα στοιχεία για την διαδικασία προς το “χτίσιμο” εμπιστοσύνης με πελάτες, το οποίο είναι σαφές ότι επηρεάζεται από ποικίλους παράγοντες.

Ο καθένας από εσάς πιστεύει πως έχει αφοσιωμένους πελάτες στην επιχείρηση του ή πελάτες που αύριο ενδέχεται να σας γυρίσουν την πλάτη και να γίνουν πελάτες των ανταγωνιστών σας; Αν σας έχω κάνει μέχρι αυτό το σημείο να αντιληφθείτε την σημαντικότητα της δυνατής σχέσης με τους ενδεχόμενους ή υπάρχοντες συνεργάτες σας τότε σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε στα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να δημιουργήσετε ισχυρές σχέσεις που θα διαρκέσουν σε βάθος χρόνου.

#1 – Προσεκτική σχεδίαση των project σας.
Εφόσον έχετε συντάξει μία προσφορά για ένα έργο, είναι σημαντική η καθοδήγηση του πελάτη για την διαδικασία που θα προκύψει και να εξηγήσετε κάθε βήμα της. Ωστόσο, θα πρέπει να είστε πολύ συγκεντρωμένοι στις απαιτήσεις τους και να βεβαιωθείτε ότι το τελικό προϊόν καλύπτει τις ανάγκες και τα “θέλω” του. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα της εργασίας σας γιατί αυτό θα είναι αρωγός στην σωστή επικοινωνιακή σχέση μαζί του. Σκεφτείτε μονό το πως θα θέλατε να αντιμετώπιζαν εσάς σε παρόμοια περίσταση.

#2 – Ανάπτυξη προσωπικών σχέσεων
Η αρχή αυτής της ενέργειας είναι η ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση του έργου σε τακτά χρονικά διαστήματα, μεταφέρετε τους τυχόν εμπόδια που ενδεχομένως προέκυψαν. Σε κανέναν δεν αρέσουν οι εκπλήξεις(ιδίως δυσάρεστες) και ο πελάτης σας θα εκτιμήσει το γεγονός ότι λαμβάνετε υπόψη τη γνώμη τους. Επενδύστε στο προσωποποιημένο marketing, επιδιώξτε την αμεσότητα, η οποία στις μέρες που διανύουμε είναι πολύ εύκολο να συμβεί καθώς χρησιμοποιούμε καθημερινά και για αρκετές ώρες τα social media,το τηλέφωνο και τα e-mail.

#3 – Δώστε σημασία στο προσωπικό
Ποτέ μην ξεχνάτε πως οι καταναλωτές και οι συνεργάτες σας είναι άνθρωποι και οι εταιρείες λειτουργούν από ανθρώπους. Το ανθρώπινο δυναμικό σε μία εταιρεία είναι αυτό που επικοινωνεί και συνδέει την επιχείρηση με τον πελάτη. Επενδύοντας χρόνο, πόρους και κατάρτιση για το προσωπικό, εξασφαλίζεις την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον πελάτη και αυξάνεις τις πιθανότητες να ξανά επιστρέψει. Είναι απλή η εξίσωση, ευχαριστημένος υπάλληλος σημαίνει και ικανοποιημένος πελάτης.

#4 – Γίνετε πηγή χρήσιμων πληροφοριών
Προσφέροντας στους πελάτες σας κάτι περισσότερο από μια υπηρεσία ή ένα προϊόν προστίθεται περισσότερη αξία στο έργο σας. Γνωρίζοντας τους σε βαθύτερο επίπεδο, πραγματοποιείται μία ανταλλαγή γνώσεων χωρίς χρέωση. Με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες θα σας νιώσουν ως συνεργάτης τους και θα σας θεωρήσουν έναν αξιόπιστο επαγγελματία που μπορούν να συμβουλεύονται.

#5 – Αξιοποίησης της δυναμικής των Social Media
Εν έτει 2019, δεν είναι δυνατόν να παραμελείτε ένα από τα πολυτιμότερα εργαλεία που έχετε στα χέρια σας, αυτό των social media. Είναι ο πιο καθημερινός και απλός τρόπος για να ενισχύσετε την σχέση σας με τους πελάτες. Γι’ αυτό μη διστάζετε. Μετά την ολοκλήρωση μιας υπηρεσίας ή αγοράς, ενθαρρύνετε τον πελάτη να σας ακολουθήσει στα social media για να έχει πάντα την πιο άμεση επαφή μαζί σας.

Εν κατακλείδι, μέσα στο τοπίο του αδυσώπητου ανταγωνισμού το οποίο βιώνουμε, η πιο σοφή επιλογή για την επιχείρηση σας είναι να στοχεύσει στη διατήρηση της πιστότητας των πελατών της. Άλλωστε σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς, έχει παρατηρηθεί ότι οι επιχειρήσεις που ακολουθούν πελατοκεντρική στρατηγική είναι πιο κερδοφόρες. Είναι στο χέρι σας, αλλά ιδιαίτερα στο τμήμα του marketing σας να χτίσετε αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Καταλάβετε τελικά ποσό σημαντική είναι η σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας;

Αρθρογράφος: Πολιτάκη Μαρία