fbpx

Marketing: Αλλάζει το ψηφιακό επιχειρηματικό περιβάλλον;

social-media-for-business

Η εξέλιξη των ψηφιακών τεχνολογιών και οι νέοι διαδικτυακοί «οδηγοί ζωής» που έχουν εισβάλει στην καθημερινότητά μας είναι προφανές ότι αλλάζουν ριζικά το οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό και πολιτισμικό περιβάλλον παγκοσμίως. Για τις επιχειρήσεις, οι αλλαγές αυτές είναι θεμελιακές. Tόσο εκείνοι που έχουν αναλάβει τη διοίκησή τους, όσοι και οι εργαζόμενοι σε αυτές, πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για τα οφέλη, αλλά και τις «παγίδες».

Στο πεδίο του Μάρκετινγκ, τα δεδομένα αλλάζουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Οι ακόλουθες πέντε βασικές συνέπειες αυτών των αλλαγών χαρακτηρίζουν το μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή και θα βοηθήσουν κάθε ενδιαφερόμενο να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον:

  • Πολυκαναλικό (omni-channel) μάρκετινγκ και εμπειρία πελάτη

Ο αγοραστής είναι πλέον πολυ-καναλικός και το ίδιο οφείλει να είναι και η επιχείρηση, στην επικοινωνία, πώληση και εξυπηρέτηση. Ο συνδυασμός και ο συντονισμός των διαφορετικών μέσων και σημείων επαφής με τον πελάτη (φυσικό κατάστημα, website, κοινωνικά δίκτυα, blogs, e-mail, τηλέφωνο) γίνεται απαραίτητος για την αποτελεσματική διαχείριση της σχέσης και της εμπειρίας του πελάτη.

  • Ευελιξία και προσαρμοστικότητα, proactivity και reactivity

Η ταχύτητα των αλλαγών ωθούν τις επιχειρήσεις να λειτουργούν όλο και συχνότερα βασιζόμενες στον πειραματισμό, τη δομική, μαθαίνοντας στην πορεία και από τα λάθη τους (trial and error).

  • Business intelligence

Το αβέβαιο περιβάλλον και ο τεράστιος όγκος στοιχείων που είναι πλέον διαθέσιμα απαιτούν επένδυση στην παρακολούθηση και ανάλυσή τους. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω marketing / business analysts που θα χρησιμοποιούν big data.

  • Απώλεια ελέγχου και ένταξη του πελάτη στην επιχείρηση

Ένα άτομο εκτίθεται σε μηνύματα που προέρχονται από τρίτους και λιγότερο από την ίδια την εταιρεία, με αποτέλεσμα να χάνει μεγάλο μέρος του ελέγχου της επικοινωνίας της. Έτσι, η επιχείρηση πρέπει να δημιουργήσει μια στρατηγική ουσιαστικής και συστηματικής συμμετοχής του πελάτη, να τον εντάξει στη στρατηγική της.

  • Εμπιστοσύνη

Η επιχείρηση βρίσκεται πλέον «εκτεθειμένη» στα μάτια, την κρίση και τα σχόλια των πελατών της στο διαδίκτυο. Γι’αυτό, η ικανότητα ανάπτυξης και διαχείρισης της εμπιστοσύνης θα αποτελέσει σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Πώς επηρεάζουν αυτές οι εξελίξεις όσους ασχολούνται, ή πρόκειται να ασχοληθούν, με το digital marketing;

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι αρμοδιότητες του digital marketer είναι ευρείες. Καλύπτουν από τη δημιουργία περιεχομένου στο site και τα social media μέχρι τη διαχείριση digital campaigns, e-mailing, και το SEO. Οι εταιρείες εμφανίζονται επίσης να προτιμούν ένα μικτό προφίλ, που συνδυάζει γνώσεις και εμπειρία σε μάρκετινγκ και τεχνολογία (ΙΤ).

Αυτό που φαίνεται να απαιτεί μια τέτοια θέση είναι γνώσεις και ικανότητες. Ο Digital Marketer καθίσταται ειδικός στη χρήση των ψηφιακών εργαλείων, επιλέγει τον σωστό συνδυασμό τους και παρακολουθεί την εφαρμογή τους. Αυτός ο ρόλος επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος των digital δραστηριοτήτων γίνεται σε συνεργασία με εξωτερικούς συνεργάτες.

Τέτοια προφίλ απαιτούν συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες που δεν είναι εύκολο να βρεθούν. Στη wedoo προσπαθούμε με επαγγελματισμό και γνώσεις που διαρκώς εξελίσσονται να ανταποκριθούμε στα δεδομένα της εποχής και να αναδείξουμε την επιχείρησή σας στον digital κόσμο.

 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Επικοινωνήστε μαζί μας!