Το WhatsApp, το Messenger και το Instagram ανακοίνωσε επισήμως την ενοποίηση των δημοφιλών εφαρμογών. Πριν από τέσσερα χρόνια, η Facebook δαπανούσε περισσότερα από $15 δισ. για να εξαγοράσει μία από τις δημοφιλέστερες υπηρεσίες messaging, το WhatsApp. Τώρα θα την ενσωματώσει στις διαφημίσεις της, αντικαθιστώντας το Messenger!
Το WhatsApp, επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να μετεξελιχθεί σε ιστότοπο αγορών, σε ένα εργαλείο μάρκετινγκ μέσω του οποίου οι επιχειρήσεις θα προωθούν τα προϊόντα τους. Αυτή η σκέψη υπήρξε από την πρώτη στιγμή που το Facebook εξαγόρασε την πλατφόρμα, πολλά χρόνια πριν. Θα αναρωτιέστε πόσο μεγάλη σημασία έχει αν οι επιχειρήσεις θα χρησιμοποιούν το WhatsApp για να συναλλάσσονται με τους πελάτες τους, όπως κάνουν με τις άλλες δύο πλατφόρμες του Facebook, το Messenger και το Instagram;
Η απάντηση εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από το πώς θεωρείται ότι πρέπει να λειτουργεί μια υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων.
Αρκετοί χρήστες «τρομάζουν» στην ιδέα να ενοποιηθούν οι τρεις αυτές εφαρμογές, αλλά υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το πως θα είναι η τελική μορφή του ενοποιημένου
app. Ο σκοπός είναι να στέλνεις το μήνυμα από οποιαδήποτε υπηρεσία του Facebook χρησιμοποιείς και να φτάνει στον παραλήπτη που θες, αλλά στην υπηρεσία που χρησιμοποιεί
εκείνος. Η κίνηση αυτή αν και εντυπωσιακή ήταν μάλλον αναμενόμενη. Το σύστημα αυτό θα επιτρέπει στους χρήστες που ανταλλάσσουν μηνύματα να τα διαβάζουν ή να τα τροποποιούν
μόνο οι ίδιοι. Δηλαδή προσφέρει επιπλέον ασφάλεια και ιδιωτικότητα.
Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση ειδικών κλειδιών κρυπτογράφησης που κατέχουν μόνο οι ενδιαφερόμενοι συνομιλητές. Θεωρητικά δεν επιτρέπει με οποιαδήποτε τρόπο τη «συνακρόαση» ή υποκλοπή ακόμα και από τον internet provider που χρησιμοποιείται ως ενδιάμεσος.
Ανησυχίες φυσικά θα συνεχίζουν να υπάρχουν και κάποιοι που ισχυρίζονται πως υπάρχει και η αρνητική πλευρά.
Το Facebook μετά την συνένωση των τριών apps γίνεται μία ακόμα μεγαλύτερη βάση δεδομένων με πολύ ιδιαίτερες και ιδιωτικές πληροφορίες. Αυτό ίσως έχει κινήσει υποψίες σε
κάποιους χρήστες οι οποίοι ανησυχούν για το ενδεχόμενο χρήσης υλικού με μη νόμιμο ή ηθικό τρόπο. Το WhatsApp δεν θα εξαφανιστεί. Ωστόσο, αυτή η νέα “στροφή”, σε συνδυασμό με την
προγραμματισμένη ενοποίηση με το Instagram και το Messenger, φαίνεται να σηματοδοτεί την αρχή του τέλους της απλής εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων που ο Mark Zuckerberg εξαγόρασε από τους Brian Acton και Jan Koum πριν από χρόνια.
Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Επικοινωνήστε μαζί μας!