Όλο και περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης της Google για να αντλήσουν πληροφορίες ή για να προσθέσουν τη δική τους γνώση σε σχέση με κάποιο αντικείμενο. Είναι όμως όλα όσα γράφονται αληθινά; Ο διαχωρισμός μιας αληθινής είδησης από μια ψευδή είναι πραγματικά δύσκολος λόγω του τεράστιου όγκου πληροφοριών που δημοσιεύονται καθημερινά στο […]
Όλο και περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης της Google για να αντλήσουν πληροφορίες ή για να προσθέσουν τη δική τους γνώση σε σχέση με κάποιο αντικείμενο. Είναι όμως όλα όσα γράφονται αληθινά; Ο διαχωρισμός μιας αληθινής είδησης από μια ψευδή είναι πραγματικά δύσκολος λόγω του τεράστιου όγκου πληροφοριών που δημοσιεύονται καθημερινά στο διαδίκτυο. Για το λόγο αυτό, κρίθηκε αναγκαία η δημιουργία μια νέας υπηρεσίας από την Google που αφορά στην επαλήθευση των πληροφοριών (fact check) και έχει σκοπό να βοηθήσει το χρήστη να αποφανθεί κατά πόσο είναι αληθής η είδηση που διαβάζει.
H Google λοιπόν έδωσε αρχικά τη δυνατότητα σε εκδότες κάποιων χωρών να εμφανίζουν ετικέτα «Fact Check» ή στα ελληνικά «επαλήθευση πληροφοριών», σε ειδήσεις του Google News. Η ετικέτα αυτή τοποθετείται σε δημοσιεύματα που έχουν ελεγχθεί από τους εκδότες και από άλλους φορείς που έχουν αναλάβει αυτό το έργο. Η χρήση της ετικέτας επεκτάθηκε και πλέον τοποθετείται στην υπηρεσία αναζήτησης για όλες τις γλώσσες. Πρακτικά όποτε ο χρήστης κάνει μια αναζήτηση, στην κορυφή των αποτελεσμάτων φαίνονται τα δημοσιεύματα που έχουν αξιολογηθεί από κάποιον συνεργάτη. Αναγράφεται ο δημιουργός του δημοσιεύματος και αν μια έγκυρη πηγή έχει επιβεβαιώσει τη γνησιότητά του.
Ωστόσο, η πληροφορία αυτή δεν είναι διαθέσιμη σε κάθε καταχώρηση ή μπορεί μια καταχώρηση να έχει ελεγχθεί από διαφορετικούς εκδότες οι οποίοι έχουν καταλήξει σε διαφορετικά συμπεράσματα. Σκοπός είναι μέσα από ποικίλες απόψεις ο χρήστης να αντιληφθεί με μεγαλύτερη ευκολία κατά πόσο η πληροφορία που διαβάζει είναι αληθής.