Ο Chrome μπλοκάρει τους ad trackers

Νέα μέτρα έχει αναλάβει η Google σχετικά με την αντιμετώπιση των διαφημιστικών trackers στο διαδίκτυο. Το νέο σετ εργαλείων ελέγχου για το πρόγραμμα περιήγησης Chrome θα επιτρέπει στον χρήστη να βλέπει όλα τα αποθηκευμένα cookies της συσκευής του και να επιλέγει να μπλοκάρει όποιον tracker επιθυμεί. Ο τρόπος λειτουργίας αυτών των εργαλείων δεν είναι ακόμα […]

Νέα μέτρα έχει αναλάβει η Google σχετικά με την αντιμετώπιση των διαφημιστικών trackers στο διαδίκτυο. Το νέο σετ εργαλείων ελέγχου για το πρόγραμμα περιήγησης Chrome θα επιτρέπει στον χρήστη να βλέπει όλα τα αποθηκευμένα cookies της συσκευής του και να επιλέγει να μπλοκάρει όποιον tracker επιθυμεί. Ο τρόπος λειτουργίας αυτών των εργαλείων δεν είναι ακόμα γνωστός αλλά θα είναι σίγουρα ένα μεγάλο βήμα μπροστά, για την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών.

Παράλληλα ανακοινώθηκε ο περιορισμός τεχνικής παρακολούθησης και χωρίς τη χρήση cookies. Οι διαφημιστές που χρησιμοποιούν αθέμιτους τρόπους παρακολούθησης, όπως για παράδειγμα η ταυτοποίηση του browser, της διεύθυνσης IP ή της αντίστοιχης συσκευής, μπλοκάρονται με τις καινούργιες πρακτικές της Google. Παρόμοια τακτική ακολουθούν το Firefox και το Safari οι οποίοι μπλοκάρουν αυτόματα τρίτους ώστε να προστατέψουν την ιδιωτικότητα του χρήστη.

Το γεγονός αυτό όπως είναι φυσικό και επόμενο θα κλονίσει σημαντικά την ισορροπία της διαφήμισης στο Internet, όπου το μεγαλύτερο μέρος της ανήκει στην Google. Έχοντας τεράστια κέρδη η ίδια από τις διαφημίσεις, με την απόφαση αυτή, κινείται οριακά στην “άκρη του γκρεμού”. Στόχος της όμως απ’ ότι φαίνεται είναι η διατήρηση της θετικής άποψης των χρηστών, της εμπιστοσύνης και της διαφάνειας στη διαφημιστική αγορά.

Τέλος, στα σχέδια της Google για μια διαφανή σχέση με τους χρήστες, συμπεριλαμβάνεται και ένα Chrome extension με το οποίο οι χρήστες θα γνωρίζουν επακριβώς ποιος διαφημίζει και ποιος διαφημίζεται. Το σχέδιο αυτό θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα browsers, ενώ η εταιρία ενθαρρύνει και άλλα διαφημιστικά δίκτυα να το εφαρμόσουν για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των χρηστών.