Όπως όλοι γνωρίζουμε, η Google δεν είναι απλά μια μηχανή αναζήτησης που εξυπηρετεί δισεκατομμύρια κόσμο κάθε μέρα, αλλά πλέον αποτελεί και τη μεγαλύτερη μηχανή προβολής διαφημίσεων μέσω του δικτύου της Google Display Network – GDN. Σύμφωνα με την εταιρία digital marketing SEMrush, το δίκτυο αυτό της Google εμφανίζει διαφημίσεις σε περίπου 2.000.000 ιστοσελίδες και 650.000 […]
Όπως όλοι γνωρίζουμε, η Google δεν είναι απλά μια μηχανή αναζήτησης που εξυπηρετεί δισεκατομμύρια κόσμο κάθε μέρα, αλλά πλέον αποτελεί και τη μεγαλύτερη μηχανή προβολής διαφημίσεων μέσω του δικτύου της Google Display Network – GDN.
Σύμφωνα με την εταιρία digital marketing SEMrush, το δίκτυο αυτό της Google εμφανίζει διαφημίσεις σε περίπου 2.000.000 ιστοσελίδες και 650.000 εφαρμογές. Το ερώτημα λοιπόν είναι, πως γνωρίζει η Google ποιες διαφημίσεις θα εμφανίζει σε κάθε χρήστη και πως τις προσαρμόζει στα μέτρα του;
Εξατομίκευση Διαφημίσεων
Η καταγραφή των πληροφοριών για την Google, γίνεται μέσω του λογαριασμού του κάθε χρήστη εάν και εφόσον η εξατομίκευση διαφημίσεων είναι ενεργοποιημένη. Για παράδειγμα μια ιστοσελίδα που πουλάει θήκες κινητών, μπορεί να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες διαφήμισης της Google. Μετά την επίσκεψή σας στον ιστότοπο, το πιθανότερο είναι να δείτε μια διαφήμιση με θήκες για κινητά σε έναν άλλο ιστότοπο που εμφανίζει διαφημίσεις οι οποίες προβάλλονται από την Google. Εάν επιθυμείτε να δείτε ποια δεδομένα συλλέγει μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα Ρύθμισης Διαφημίσεων.
Μέθοδοι καταγραφής πληροφοριών της Google
Στην παραπάνω σελίδα που αναφέραμε υπάρχουν τέσσερις βασικές κατηγορίες συλλογής πληροφοριών, ενώ στο σύνολό τους είναι 94. Κλικάροντας σε κάθε κατηγορία εμφανίζονται στον χρήστη πληροφορίες σχετικά με το πως η Google προσδιόρισε το ενδιαφέρον σας σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες.
Οι τέσσερις αυτές κατηγορίες είναι οι παρακάτω :
1. Στοιχεία που συμπληρώθηκαν κατά την εγγραφή σας. Τέτοιου είδους στοιχεία είναι τα δημογραφικά όπως η ηλικία και το φύλο που ζητάει απευθείας η Google κατά την εγγραφή των χρηστών.
2. Πληροφορίες από περιηγήσεις Τέτοια στοιχεία είναι οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα Cookies, τα οποία στη συνέχεια ενεργοποιούν τις διαφημίσεις επαναληπτικού μάρκετινγκ από το GDN και οι χρήστες βλέπουν διαφημίσεις από αντικείμενα ή υπηρεσίες που είχαν εμφανίσει στο παρελθόν.
3. Στοιχεία από βασικές υπηρεσίες της Google Αυτή η κατηγορία προκύπτει από τις αναζητήσεις σε διάφορες υπηρεσίες της Google όπως είναι το Youtube ή η κεντρική Αναζήτηση.
4. Στοιχεία από υπηρεσίες ανεξάρτητες της Google Αυτή η κατηγορία είναι όμοια με την προηγούμενη, με μόνη διαφορά ότι οι πληροφορίες συλλέγονται από τρίτους.
Διαχείριση δεδομένων
Συμπερασματικά , η Google έχει τον δικό της τρόπο να μαθαίνει για τους χρήστες της με ευκολία αφού σχεδόν κυριαρχεί στον διαδικτυακό χώρο. Αυτές όμως τις δραστηριότητες τις κάνει γνωστές στους χρήστες της, μέσω της σελίδας ”Η Δραστηριότητά μου” που περιέχει λεπτομερώς το τί έχει καταγράψει η Google. Το πιο πιθανό είναι να εκπλαγείτε με όσα θα δείτε ότι έχουν καταγραφεί, ειδικότερα από τα smartphone σας.
Θετικό είναι ότι μπορείτε να διαγράψετε τα δεδομένα που έχει αποθηκεύσει η Google στη σελίδα “Η Δραστηριότητά μου” ,ενώ παράλληλα μπορείτε να ελέγξετε τη συλλογή,αποθήκευση και εξατομίκευση των δεδομένων. Μπορείτε να προβάλλετε δεδομένα που σας ενδιαφέρουν περισσότερο και να διαγράψετε αυτά που θεωρείτε περιττά. Βεβαίως, δε θα “ξεφύγετε” από τις διαφημίσεις αλλά κατά κάποιο τρόπο θα τις ελέγξετε.