Όλοι έχουμε ακούσει παραδείγματα εταιρειών που προχωρούν σε βασικές αλλαγές, άλλοτε πετυχημένες όπως της Google και της Lego
και άλλοτε.. όχι τόσο, όπως της Gap.
Τι είναι όμως πραγματικά το rebranding;
Το rebranding είναι η διαδικασία αλλαγής της εικόνας μιας εταιρείας ή ενός προϊόντος.
Ο στόχος είναι να καταστεί η νέα εικόνα πιο ελκυστική για τους καταναλωτές. Είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που περιλαμβάνει την αλλαγή του λογότυπου, του ονόματος,
των συμβόλων ή ενός συνδυασμού όλων αυτών.
Η επωνυμία μιας εταιρείας ή ενός προϊόντος είναι αυτή που της δίνει την εμφάνιση και τη φιλοσοφία γύρω της.
Επομένως, μέσω του rebranding δίνουμε στην εταιρεία ή στο προϊόν μια νέα εμφάνιση και αίσθηση.
Γιατί να κάνετε rebranding;
Εάν σκοπεύετε να κάνετε rebranding, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τον λόγο πίσω από αυτό. Πρόκειται πραγματικά να σας βοηθήσει;
Θα αλλάξει κάτι γύρω από το brand σας ή θα είναι μια άσκοπη σπατάλη πόρων; Πάνω απ ‘όλα, πρέπει να ξέρετε ακριβώς τι budget σκοπεύετε να ξοδέψετε και να το δημιουργήσετε ένα στρατηγικό πλάνο γύρω από το σκοπό σας.
Σκεφτείτε πότε θα ξεκινήσετε και πόσο χρόνο θα αφιερώσετε σε αυτό. Μη βιαστείτε όμως να παρουσιάσετε στην αγορά την ανανεωμένη εταιρεία σας,
καθώς η σύγχυση που θα προκαλέσετε στους υφιστάμενους πελάτες ίσως σας στοιχίσει περισσότερο.
Πώς γνωρίζετε όμως ότι το rebranding θα λύσει το πρόβλημα της εταιρείας σας;
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μια εταιρεία μπορεί να κάνει rebranding.
Ίσως υπήρχε πάρα πολύ αρνητική φήμη για την εταιρεία ή οι συνήθειες των πελατών να άλλαξαν δραματικά.
Σε έναν κόσμο που αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς, το να μην προσαρμοστείτε σε αυτές είναι σίγουρα μια λανθασμένη απόφαση.
Μήπως απλά αλλάξαν οι υπηρεσίες σας;
Ακόμα ένας λόγος για να προχωρήσετε σε Rebranding είναι η αλλαγή στην προσφορά προϊόντων της εταιρείας!
Αν διαφοροποιήθηκαν οι υπηρεσίες σας, η ανανεωμένη εικόνα της επιχείρησής σας μπορεί να είναι καλή ιδέα. Βασική ιδέα του marketing και του rebranding
είναι οι αλλαγές και η γρήγορα προσαρμογή σε αυτές.
Οι εταιρείες αλλάζουν χάρη στους καταναλωτές, μην αφήνετε τις υπηρεσίες σας πίσω.
Και αν απλά άλλαξε η αγορά;
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου μια εταιρεία αποφασίζει να κάνει rebranding γιατί άλλαξαν οι απαιτήσεις της αγοράς
και χρειάζεται να προσαρμοστεί σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση αλλάζει η στόχευση στην αγορά και το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε,
ενώ μπορεί να εξυπηρετεί ακόμα συγχωνεύσεις εταιρειών ή εξαγορές.
Υπάρχουν δύο τύποι rebranding
Αντιδραστικό rebranding (reactive)
Το reactive rebranding είναι όταν η εταιρεία αποκρίνεται, δηλαδή «αντιδρά» σε κάτι. Ίσως ανταποκρίνεται σε μια σειρά από γεγονότα που έχουν αλλάξει την εικόνα της εταιρείας ή ενός προϊόντος της.
Το Reactive εμφανίζεται όταν ο στόχος είναι να αλλάξει ριζικά ή να διακόψει την εικόνα της εταιρείας.
Αυτό μπορεί να οφείλεται σε νομικά προβλήματα ή αρνητική δημοσιότητα. Θα μπορούσε επίσης να οφείλεται σε συγχώνευση ή εξαγορά.
Προληπτικό rebranding (proactive)
Εάν κάνετε κάτι προληπτικά, αυτό σημαίνει ότι αναλαμβάνετε δράση εκ των προτέρων, αντί να απαντήσετε.
Το proactive rebranding συμβαίνει όταν τα στελέχη της εταιρείας σκέφτονται μπροστά ή βλέπουν μια ευκαιρία ανάπτυξης.
Πιθανοί λόγοι περιλαμβάνουν τη στόχευση μιας νέας αγοράς, την αλλαγή εστίασης ή την επανασύνδεση με τους πελάτες.
Μερικές φορές, μπορεί απλά να είναι μια επιθυμία για καινοτομία.
Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Επικοινωνήστε μαζί μας!