Κατά την τελευταία δεκαετία, η δύναμη των social media αυξήθηκε και έγινε σημαντικό μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ κάθε επιχείρησης.
Είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί: μια μελέτη από το We Are Social διαπίστωσε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν 3,8 δισεκατομμύρια άνθρωποι που χρησιμοποιούν social media το 2020, αριθμός που αυξάνεται κάθε χρόνο.
Γνωρίζουμε πλέον ότι τα social media είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αλληλεπιδράσετε και να δημιουργήσετε μόνιμες σχέσεις με το κοινό-στόχο σας. Αλλά τώρα είναι η ώρα να επαναπροσδιορίσουμε τις μελλοντικές στρατηγικές για συνεχή ανάπτυξη και δέσμευση.
Ας δούμε 5 βήματα που πρέπει να γνωρίζετε καθώς διαμορφώνετε και ανανεώνετε τη στρατηγική της επιχείρησής σας στα social media:
1. Πώληση = Εξατομίκευση
Η εξατομίκευση είναι μια κλασική τεχνική μάρκετινγκ, αλλά συνεχίζει να δίνει ευκαιρίες για ανάπτυξη όσον αφορά το χώρο των social media.
Όταν πουλάτε τις υπηρεσίες σας ευρέως, είναι σημαντικό να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας στο σχετικό τμήμα-στόχο. Αυτό φαίνεται στην περίπτωση των διαφημίσεων στα social media.
Πλατφόρμες όπως το Facebook, παρέχουν προηγμένες δυνατότητες στόχευσης και προσαρμογής στις διαφημιστικές καμπάνιες.
Πώς μπορείτε να εστιάσετε στην εξατομίκευση των πελατών σας; Κάντε την έρευνά σας! Μπορείτε να ξεκινήσετε διαβάζοντας τις βέλτιστες τακτικές μάρκετινγκ και, στη συνέχεια, να την εφαρμόσετε στο τμήμα-στόχο σας.
Η τάση του μαζικού εμπορίου αυξάνεται, και πλέον το κοινό ζητά την κατανάλωση μέσων που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτούς. Προτείνετε προϊόντα που είναι ειδικά φτιαγμένα για εκείνους, προβάλετε προτάσεις έπειτα από τη μελέτη των προτιμήσεων του κοινού σας και δράστε στοχευμένα.
2. Instagram χωρίς likes
Το Instagram είναι μια από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες του internet. Είτε επιδιώκετε να δημιουργήσετε την εταιρική σας ταυτότητα, είτε να βρείτε περισσότερους πελάτες – ακόλουθους, δεν μπορείτε να το παραλείψετε.
Είναι σαφές ότι τα likes παίζουν σημαντικό ρόλο στο engagement των πελατών σας και λειτουργούν σαν εγγύηση ποιότητας, αλλά αυτό πλέον αποτελεί παρελθόν, κυρίως λόγω των αυξανόμενων προβλημάτων ψυχικής υγείας όσον αφορά τα διαδικτυακά μέσα.
Το Instagram θέλει να αποκολληθεί από το στίγμα που σχετίζεται με το να είναι μέτρο δημοτικότητας και επικύρωσης. Τα ψεύτικα likes μπορούν επίσης να δημιουργήσουν μια παραπλανητική εικόνα για μάρκες που μπορεί να πιστεύουν ότι έχουν ευρύτερη προσέγγιση.
Εάν αναρωτιέστε πώς αυτό θα επηρεάσει τα σχέδια μάρκετινγκ στα social media, η απάντηση είναι ότι θα πρέπει να βρείτε νέους τρόπους για να μετρήσετε την προσέγγιση και την επιτυχία σας στο Instagram. Εάν καταργηθούν τα likes, σε ποια βάση θα αξιολογήσετε την αφοσίωση του κοινού σας;
Θα μπορούσατε, για παράδειγμα, να επενδύσετε σε διαφημίσεις ως εναλλακτικό μέτρο για την παρακολούθηση της απόδοσης επένδυσης στην πλατφόρμα.
Είναι πιθανό ότι μετά το Instagram, κι άλλα δημοφιλή κανάλια κοινωνικών μέσων μπορεί να επιλέξουν τον ίδιο δρόμο κατάργησης των likes. Για να προσαρμοστείτε σε αυτήν τη λειτουργία, είναι καλή ιδέα να σκεφτείτε νέους τρόπους καινοτομίας για να αυξήσετε το engagement σας σε αυτές τις πλατφόρμες.
3. Ασχοληθείτε με το performance
Όσο τα social media εξελίσσονται, είναι σημαντικό να ακολουθούν και τα metrics σας για το performance. Πώς; Εστιάστε σε παράγοντες όπως τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού και η συλλογή πιο συγκεκριμένων πληροφοριών. Το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι η κατανόηση των δεδομένων για την καλύτερη στόχευση δυνητικών πελατών.
Έτσι θα βρίσκεστε ποιοτικά και πραγματικά στις επιλογές τους και θα δημιουργήσετε μια ουσιαστική σχέση εμπιστοσύνης.
Μάθετε το κοινό σας και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που προτιμά. Για παράδειγμα, εάν θέλετε να εντυπωσιάσετε και να εστιάσετε περισσότερο στο περιεχόμενο βίντεο, μπορείτε να δώσετε περισσότερο βάρος σε πλατφόρμες όπως το YouTube, το Instagram και το Snapchat ή τελικά να ξεκινήσετε ένα κανάλι TikTok.
4. Video : Το μέλλον του content marketing
Η χρήση βίντεο αυξάνεται συνεχώς σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Είτε σκέφτεστε σύντομα TikToks ή Instagram Stories, είτε περιεχόμενο μακράς διαρκείας όπως το IGTV, το Facebook Live ή το YouTube, το βίντεο προσελκύει το κοινό.
Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποίησε η Cisco, έως το 2022, το 82% όλου του διαδικτυακού περιεχομένου θα είναι βίντεο. Εάν δεν φτιάχνετε ήδη βίντεο, ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε και να το κάνετε αναπόσπαστο μέρος της digital στρατηγικής σας.
Θυμηθείτε: εξατομίκευση! Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που παρουσιάζετε είναι σχετικό και ελκυστικό για το κοινό που στοχεύετε.
5. Μετά το Facebook & το Instagram, τι;
Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης που όλοι γνωρίζουμε είναι το Facebook και το Instagram. Άλλες, όπως το LinkedIn, το Snapchat και ακόμη νεότερες πλατφόρμες όπως το TikTok δεν πρέπει να αγνοούνται. Το LinkedIn είναι μια δημοφιλής εξειδικευμένη πλατφόρμα μεταξύ των εμπόρων B2B που επιθυμούν να δημιουργήσουν μόνιμες επιχειρηματικές συνδέσεις. Το TikTok και το Snapchat αποτελούν πλατφόρμες αφοσίωσης για εμπόρους που στοχεύουν να αλληλεπιδράσουν με πολύ νεότερο κοινό.
Είναι σημαντικό για τα brands να εξερευνήσουν εναλλακτικές πλατφόρμες προκειμένου να δημιουργήσουν νέες συνδέσεις με το κοινό τους και να ενισχύσουν τις υπάρχουσες.
Η χρήση της σωστής πλατφόρμας μάρκετινγκ social media μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά με το κοινό σας και τους στόχους του brand σας.
Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Επικοινωνήστε μαζί μας!