Social Media: Ποιο ταιριάζει στην επιχείρησή μου;

Η μεγαλύτερη πλειοψηφία των ανθρώπων σήμερα χρησιμοποιούν τα social media. Τι γίνεται όμως με τις επιχειρήσεις; Είναι γνωστή η δύναμη των social media ως εργαλείο marketing, αλλά και customer service. Αποτελούν μια πλατφόρμα απευθείας επικοινωνίας με τους καταναλωτές και περικλείουν όλες τις κατηγορίες αυτών – άντρες, γυναίκες, παιδιά- όλων των ηλικιών, των επαγγελμάτων και των […]

Η μεγαλύτερη πλειοψηφία των ανθρώπων σήμερα χρησιμοποιούν τα social media. Τι γίνεται όμως με τις επιχειρήσεις; Είναι γνωστή η δύναμη των social media ως εργαλείο marketing, αλλά και customer service. Αποτελούν μια πλατφόρμα απευθείας επικοινωνίας με τους καταναλωτές και περικλείουν όλες τις κατηγορίες αυτών – άντρες, γυναίκες, παιδιά- όλων των ηλικιών, των επαγγελμάτων και των κοινωνικών τάξεων.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο, τα social media είναι πολλά και πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Με ποια κριτήρια μπορεί, λοιπόν, μια επιχείρηση να διαλέξει τα κατάλληλα για την προώθησή της; Σε ποια έχει πραγματικά νόημα να δηλώνει παρουσία; Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά τα σημαντικότερα social media, από άποψη πληθυσμιακής κάλυψης, και τα πλεονεκτήματα του καθενός:

 

Facebook:

Με πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες ανά τον κόσμο, η παρουσία στο Facebook αποτελεί αξιόπιστη κίνηση για όλες τις εταιρείες, ανεξαρτήτως μεγέθους και target group στο οποίο επιθυμούν να απευθυνθούν. Τα μηνύματα απευθύνονται άμεσα στον καταναλωτή κι εκείνος με τη σειρά του μπορεί να συμμετέχει σε μια συζήτηση γόνιμη τόσο για αυτόν όσο και για την εταιρεία.

Twitter:

Αν η ενημέρωση, η ψυχαγωγία και η διασκέδαση είναι το βασικό αντικείμενο ενασχόλησης της επιχείρησής σας, τότε το Twitter αποτελεί το ιδανικό social κανάλι για την ανάπτυξη της στρατηγικής σας. Οι περισσότεροι χρήστες ακολουθούν συνήθως πάνω από 5 επιχειρήσεις και αν και είναι λιγότερο αποδοτική πλατφόρμα, σε σχέση με το Facebook και το Google Adwords, για διαφήμιση, παρακινεί έμμεσα τους χρήστες στην αγορά των προϊόντων των “αγαπημένων” τους εταιρειών.

LinkedIn:

Ένα πολύ εξειδικευμένο κοινό, όπως αυτό των επαγγελματιών, μπορεί να προσεγγιστεί από μια εταιρεία με τη χρήση του LinkedIn. Άρθρα και φυσικά πρόσωπα που εκφράζουν ηγετικές σκέψεις, αυτοβελτίωση και επαγγελματική επιτυχία δεσπόζουν σε αυτό το κανάλι, δημιουργώντας το κατάλληλο μέσο προσέγγισης παρόμοιων προσωπικοτήτων από οποιαδήποτε εταιρεία που επιλέγει την παρουσία της σε αυτό.

Instagram & Pinterest:

Ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσεις το ασθενές φύλο. Βασισμένα και τα δύο στη φωτογραφία και στην “ωραία εικόνα” των πραγμάτων έχουν αναπτύξει ένα μεγάλο και πιστό γυναικείο κοινό. Για το λόγο αυτό, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους της ομορφιάς, της μόδας, του τουρισμού και των τροφίμων, μπορούν να αναπτύξουν μια από τις σημαντικότερες στρατηγικές marketing.

Youtube:

Αποτελεί αναμφισβήτητα το δημοφιλέστερο προορισμό στο internet. Κάθε brand κρίνεται απαραίτητο να έχει παρουσία στο Youtube, πόσο μάλλον όταν έχει να κάνει με την εικόνα, τον ήχο ή κάθε άλλου είδους καλλιτεχνική φύση.

 

Και τώρα, η απορία είναι εύλογη. Πρέπει η επιχείρησή μου να βρίσκεται σε όλα αυτά τα social media; Να καλύπτει όλα αυτά τα κοινά; Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Επικεντρωθείτε αρχικά σε ένα κοινωνικό κανάλι. Μελετήστε τα χαρακτηριστικά του και τις λεπτομέρειες που το κάνουν σημαντικό. Προσαρμόστε την πολιτική της εταιρείας σας σε αυτά τα δεδομένα και δείτε την αναγνωρισιμότητά της να ανεβαίνει διαρκώς.