Bounce rate είναι το ποσοστό κατά το οποίο οι χρήστες επισκέπτονται μόνο μια σελίδα ενός site. Όταν το ποσοστό του bounce rate είναι πολύ υψηλό σημαίνει ότι οι επισκέπτες δεν βρίσκουν το site αρκετά ελκυστικό ώστε να περιηγηθούν σε άλλες σελίδες του. Είναι σημαντικό να παρακολουθείται αυτός ο δείκτης καθώς παίζει ρόλο για τη θέση […]
Bounce rate είναι το ποσοστό κατά το οποίο οι χρήστες επισκέπτονται μόνο μια σελίδα ενός site. Όταν το ποσοστό του bounce rate είναι πολύ υψηλό σημαίνει ότι οι επισκέπτες δεν βρίσκουν το site αρκετά ελκυστικό ώστε να περιηγηθούν σε άλλες σελίδες του. Είναι σημαντικό να παρακολουθείται αυτός ο δείκτης καθώς παίζει ρόλο για τη θέση που θα έχει η ιστοσελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Πιθανά αίτια υψηλού bounce rate
Ένα υψηλό ποσοστό bounce rate μπορεί να σημαίνει ότι οι επισκέπτες βρήκαν ή δεν βρήκαν αυτό που ήθελαν και δεν ενδιαφέρθηκαν για κάτι περισσότερο. Υπάρχουν ιστοσελίδες που δεν έχουν σαν στόχο οι επισκέπτες να ασχοληθούν για πολλή ώρα με το περιεχόμενό τους, αλλά με ένα call-to-action button τους οδηγούν εκτός. Για παράδειγμα, μπορεί να περιέχουν links που να οδηγούν τους χρήστες σε άλλους ιστότοπους, call buttons για να κάνουν μια τηλεφωνική αγορά ή να τους προτρέπουν να συμπληρώσουν φόρμα επικοινωνίας η οποία μετά την ολοκλήρωσή της να τους οδηγεί σε άλλο site. Σ’αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για το υψηλό bounce rate.
Μπορεί η σχεδίαση του site να παρουσιάζει προβλήματα ως προς τον χρόνο φόρτωσής του, έχει κακή και δύσχρηστη πλοήγηση, δεν έχει εύστοχες λέξεις κλειδιά και διαφημίσεις που να κάνουν τους χρήστες να το βρίσκουν, έχει κακής ποιότητας εικόνες, broken links και πολλές διαφημίσεις.
Επιπλέον, η λάθος τοποθέτηση του κώδικα στατιστικών (Google Analytics) στις ιστοσελίδες ανεβάζει το bounce rate. Για παράδειγμα, πολλές φορές ανάλογα με το πως είναι η κατασκευή του site χρειάζεται να τοποθετήσουμε των κώδικα σε όλες τις σελίδες.
Τέλος μπορεί ένα site να αποτελείται από λίγες σελίδες κι έτσι είναι λογικό το bounce rate να είναι υψηλό.
Μέθοδοι μείωσης του bounce rate
Ελέγξτε αν το website σας είναι συμβατό με κάθε browser.
Πολλές φορές ένα site είναι ωραίο από έναν browser αλλά από άλλον φαίνεται διαφορετικό. Ένας τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος αυτού είναι η χρήση ενός cross-browser test στις σελίδες με υψηλό bounce rate (π.χ. Browser Stack).
Βελτιώστε την ταχύτητα του website
Με τα σημερινά δεδομένα, θα πρέπει να έχετε ταχύτητα φόρτωσης που δεν ξεπερνά τα 3sec. Για να ελέγξετε τις επιδόσεις του site σας και να τις συγκρίνετε με άλλα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν εργαλεία όπως τα Google PageSpeed και το GTMetrix.
Χρησιμοποιείστε Responsive Web Design
Ένα mobile design (ή responsible design) είναι απαραίτητο για όλες στις ιστοσελίδες αφού πλήθος επισκεπτών χρησιμοποιεί για την προήγησή του κινητό τηλέφωνο.
Φροντίστε τα εξωτερικά links να ανοίγουν σε νέο παράθυρο
Οι πιο έμπειροι χρήστες έχουν την καλή συνήθεια να ανοίγουν τα links σε νέες καρτέλες και επομένως δεν προκαλούν αύξηση του bounce rate της σελίδας σας. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι λειτουργούν όλοι έτσι. Καλό θα ήταν να εισάγετε εσείς τα εξωτερικά links ώστε να ανοίγουν σε νέα παράθυρα με το παρακάτω html tag:
<a href=”url” target=”_blank”>URL text</a> |
Δώστε ξεκάθαρη δομή στη σελίδα σας
Πολλές φορές επισκεπτόμαστε ένα site επειδή ο τίτλος μας πείθει ότι έχει αυτό που ψάχνουμε, αλλά η δομή του είναι τέτοια που μας δυσκολεύει να περιηγηθούμε κι έτσι το εγκαταλείπουμε. Μια καλή λύση προκειμένου να κρατήσετε τους βιαστικούς επισκέπτες αλλά και να διευκολύνετε τους υπόλοιπους είναι να τοποθετήσετε σε εμφανές σημείο ένα πεδίο «Αναζήτηση» του περιεχομένου της σελίδας σας.
Μην αποσπάτε την προσοχή των επισκεπτών σας
Σε πολλές ιστοσελίδες υπάρχουν autoplay μουσικής και βίντεο. Αυτό αποσπά την προσοχή του επισκέπτη ο οποίος δεν επικεντρώνεται τελικά στο περιεχόμενο της σελίδας και σε αυτό που ψάχνει. Το αποτέλεσμα είναι να εγκαταλείψει το site και να αυξηθεί το bounce rate της σελίδας.
Μην προκαλείτε εκνευρισμό στους επισκέπτες
Μια σελίδα που έχει μουσική, πολλά κινούμενα γραφικά και pop-up παράθυρα που πετάγονται κάθε λεπτό κάθε άλλο παρά φιλική στο χρήστη μπορεί να είναι. Αν όλα αυτά είναι σε υπερβολικό βαθμό θα του προκαλέσει εκνευρισμό και δε θα συνεχίσει την περιήγηση του. Πλοηγηθείτε στη σελίδα σας σαν επισκέπτης, εντοπίστε τα σημεία που προκαλούν εκνευρισμό ή απόσπαση προσοχής και διορθώστε τα.
Βελτιώστε το περιεχόμενο της σελίδας σας
Μπορεί η σελίδα σας να έχει κορυφαία σχεδίαση και να εντυπωσιάζει τους επισκέπτες. Είναι όμως το περιεχόμενο της το ίδιο ενδιαφέρον;
- Ελέγξτε αν το περιεχόμενο είναι συντακτικά και γραμματικά ορθό.
- Να παρέχετε χρήσιμες πληροφορίες και διαφορετικές απ’ ότι οι ανταγωνιστές σας.
- Το κείμενο θα πρέπει να είναι έτσι δομημένο ώστε με ένα σκανάρισμα να καταλαβαίνει ο χρήστης που μπορεί να βρει την πληροφορία που αναζητά. Τα μεγάλα κατεβατά κειμένου δεν διευκολύνουν τον χρήστη και τον αποτρέπει από το να το διαβάσει.
- Δώστε τη δυνατότητα στους επισκέπτες σας να σχολιάσουν ό,τι δημοσιεύετε σε πιθανό blog της σελίδας σας.
Οδηγείστε τον επισκέπτη με links σε άλλη σελίδα του website σας
Αν γράφετε κάτι νέο που σχετίζεται με παλαιότερη δημοσίευσή σας τότε προσθέστε link ώστε να ανατρέξει ο επισκέπτης και σε εκείνη. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και στην αντίθετη περίπτωση. Να προσθέσετε link σε παλαιότερη σελίδα που θα παραπέμπει σε κάτι μεταγενέστερο. Προωθείστε τις καλύτερες δουλειές με το να τοποθετήσετε το link τους στο sidebar της σελίδας σας.
Χρησιμοποιείστε εντυπωσιακές εικόνες και ελκυστικούς τίτλους
Οι εικόνες αν είναι άψογα ενσωματωμένες στο site σας, χωρίς να ενοχλούν, τότε θα τραβούν την προσοχή και επομένως θα κερδίσετε περισσότερους επισκέπτες. Επίσης, ένας ελκυστικός τίτλος μπορεί να κερδίσει περισσότερο κοινό. Φτάνει εκτός από περιγραφικός να έχει το κάτι παραπάνω που θα μαγνητίσει τον επισκέπτη.
Συνοψίζοντας, είναι σημαντικό ο επισκέπτης να μένει για αρκετό χρόνο μέσα στην ιστοσελίδα σας, καθώς αφ’ ενός γνωρίζει καλύτερα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε, αφ’ ετέρου η δημοτικότητα της εταιρίας σας αυξάνεται. Δώστε κίνητρο στον επισκέπτη να μπει ξανά και ξανά στη σελίδα σας με το να ανανεώνετε συχνά το περιεχόμενό της.